×

Dystrybutor surowców kosmetycznych - czy warto wejść w tę branżę

  • 2.10.2018, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Dystrybutor surowców kosmetycznych - czy warto wejść w tę branżę
W naszym kraju każdy może zostać biznesmenem. Wystarczy mieć pomysł oraz odpowiednie zaplecze finansowe, by zacząć swoją przygodę z biznesem. Jedną z możliwości jest zostanie dystrybutorem surowców kosmetycznych. Sprawdź, czy warto zainteresować się tą branżą?

Otworzyć firmę każdy może

W Polsce nie ma większych ograniczeń, co do możliwości założenia własnej firmy. Konstytucja oraz Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z 2004 roku zapewniają każdemu pełnoletniemu obywatelowi dowolność otworzenia jakiejkolwiek firmy w dowolnej branży. Mimo to, nie każdy z nas ma szansę zostać przedsiębiorcą. Jeżeli jesteś osobą, która na mocy wyroku sądowego otrzymała zakaz prowadzenia działalności gospodarczej, z oczywistych względów nie zostaniesz rekinem biznesu. Również wszelkiego rodzaju funkcjonariusze publiczni (politycy, urzędnicy czy wojskowi) nie mogą nie tylko otworzyć swojej firmy, ale i wejść w skład rady nadzorczej czy zarządu spółki.

Ograniczenia zewnętrzne – czym są?

Jeżeli chcesz zostać dystrybutorem surowców kosmetycznych, czy zająć się jakąkolwiek inną gałęzią biznesu, musisz wziąć pod uwagę tak zwane „ograniczenia zewnętrzne”. Co się kryje pod tym pojęciem? Otóż są to wszelkie przeszkody, jakie stoją na naszej drodze i nie zawsze są zależne od nas. Jednym z najpoważniejszych są oczywiście finanse. W zależności od tego, jaką branżą chcesz się zająć, koszty będą różne. Otwarcie osiedlowego sklepiku spożywczo-przemysłowego to koszt nieporównywalnie mniejszy niż wejście na rynek dystrybucji surowców kosmetycznych. Dalej, dochodzą ograniczenia prawne. Przykładowo wysypisko śmieci nie może znajdować się zbyt blisko osiedli mieszkaniowych. Na szczęście ciebie tego typu problem nie dotyczy, bowiem dystrybutor surowców kosmetycznych ma swoją siedzibę poza miastem lub na jego obrzeżach. Taka lokalizacja jest zalecana głównie z powodu wielkości działki. Ciężko znaleźć w centrum miasta kilka hektarów ziemi, na których można zbudować centrum dystrybucyjne.

Dystrybutor surowców kosmetycznych – czy warto zacząć?

Największym problemem w przypadku dystrybucji surowców kosmetycznych jest koszt takiej inwestycji. To nie jest wydatek rzędu kilku milionów złotych, ale nawet i kilkudziesięciu. Jeżeli jednak dysponujesz taką gotówką, nic nie stoi na przeszkodzie, by wejść na rynek. To znaczy, nic oprócz wybudowania centrum, znalezienia kompetentnych pracowników, dostawców, odbiorców, itd. Jednak gra jest tego warta, bowiem obecnie rynek kosmetyków jest w fazie dynamicznego rozwoju. Z pewnością nie znasz wszystkich marek, jakie je produkują. A im ich więcej, tym szybciej znajdziesz klientów. Albo możesz pozwolić, by oni znaleźli ciebie. Każdy dystrybutor surowców kosmetycznych powinien mieć swoją stronę internetową. Sprawdź, jak może ona wyglądać – http://oqema.pl/. Dziś własna domena to podstawa, by trafić do nowych klientów, niezależnie od branży. Nawet małe salony fryzjerskie czy kosmetyczne mają swoje strony internetowe, więc duży gracz tym bardziej powinien w nią zainteresować.

Grupa Tipmedia
Podziel się: