×

Pozycjonowanie – inwestycja, która się zwróci!

  • 13.09.2018, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie – inwestycja, która się zwróci!
Jeżeli firma chce dzisiaj zaistnieć w internecie, to znaczy buduje stronę i chce, by na tę stronę wchodzili klienci, to musi się zastanowić nad pozycjonowaniem swojej strony. Pozycjonowanie ma na celu przyciągnięcie użytkowników na stronę. Jeżeli stron w podanej tematyce jest w internecie wiele, to fakt, że dany użytkownik trafi akurat na naszą stronę będzie determinowany tym, jak ta nasza strona się prezentuje i jaką otrzymała pozycję w rankingu Google. Im pozycja jest lepsza, tym więcej osób trafi na naszą stronę, a w tym pomaga pozycjonowanie stron www. Jest to proceder, który ma na celu przyciągnięcie i osób na stronę właśnie przez to, że strona jest dobrej jakości i wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Strona wyświetli się wysoko tylko wtedy, jeżeli będzie uznana przez Google za wartościową. Dlatego musi się na niej znajdować ciągle aktualna treść i ta strona musi też pozyskiwać wartościowe linki. Jeżeli inna strona linkuje do naszej strony, to oznacza to, że nasza strona jest wartościowa i wtedy Google przyznaje wyższą pozycję w rankingu. Pozycjonowanie sklepów internetowych i ich wyższa pozycja oznaczają wyświetlanie się wyżej w wynikach wyszukiwania, przez co więcej osób ma możliwości trafienia na naszą stronę i zamówienia tam usług bądź kupienia jakichś produktów. W takim kontekście pozycjonowanie long tail oraz każde inne jest bardzo opłacalne i firma działająca w sieci musi sobie zdawać sprawę z tego, że trzeba się pozycjonować, by wyprzedzić konkurencję i zająć jak najlepsze miejsca.

Ile trzeba wydać na pozycjonowanie?

Wydatek na pozycjonowanie zawsze jest zależny od branży. W jednym przypadku pozycjonowanie danej branży jest tanie, w innym przypadku natomiast trzeba na to przeznaczyć naprawdę sporo pieniędzy. Wszystko zależy tutaj od tego, jak duża jest nasza konkurencja. Im konkurencja jest większa, w tym więcej będzie nas kosztowało pozycjonowanie stron www, bo więcej trzeba będzie włożyć w to, by naszą konkurencję wyprzedzić.

Analogicznie, im mniejszą mamy konkurencję, tym mniej musimy wydać, żeby być na górze wyników wyszukiwania. Najlepiej mają więc firmy, które działają w sektorze mniej popularnym. U nich nie jest konieczne pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon, bo z powodzeniem można zgarnąć pierwsze pozycje na bardzo popularne frazy. Im branża jest bardziej rozwinięta, tym bardziej trzeba zwrócić uwagę właśnie na to pozycjonowanie na długi ogon, czyli na frazy mniej popularne i mniej wykorzystywane przez konkurencję.

 

Koszt pozycjonowania może wynosić od kilkuset złotych miesięcznie, do nawet kilkudziesięciu tysięcy. Tutaj nie ma górnej granicy. Wszystko zależy od tego, jak pozycjonowanie wyceni dana firma, a różnice w kosztach są bardzo duże. Wszystko zależy od działań pozycjonerów i tego, w jak szybkim tempie chcemy uzyskać satysfakcjonujący rezultat. Im bardziej nam się śpieszy, w tym więcej pieniędzy musimy wydać i analogicznie, im robimy to wolniej, tym nakłady finansowe mogą być mniejsze, ale wcale nie muszą. Jeśli więc chcesz stać się w swojej branży firmą popularną i notującą dobre rezultaty, to niestety, ale musisz wydawać pieniądze na pozycjonowanie sklepów internetowych.

 

Jak pozycjonować lokalnie?

media click - pozycjonowanie w mapach Google

Coraz więcej klientów korzysta podczas wyszukiwania z urządzeń mobilnych, będąc w tym czasie gdzieś w mieście. Poszukują towarów i usług, które są im niezbędne w wyniku potrzeby chwili. Wszyscy marketingowcy wiedzą, że zakupy pod wpływem impulsu owocują transakcjami z wysoką marżą. Wiąże się to z nieco innym sposobem pozycjonowania serwisów. Internet udostępnia wiele usług związanych z geolokalizacją, która najlepiej się sprawdza w wypadku działalności gospodarczej na niewielką skalę przestrzenną.

Czym jest geolokalizacja?
Geolokalizacja to usługa dostępna w zasobach Google. Daje ona możliwość zaprezentowania wyników wyszukiwania dostosowanych do preferencji użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji. Wyniki różnią się od prezentowanych bez użycia nazwy miejscowości. W każdej lokalizacji uzyskuje się inny zestaw rekordów.

Zawsze najpierw optymalizacja.
W ramach optymalizacji należy zmodyfikować tag title w sekcji head szablonu HTML. Oprócz nazwy firmy w tytule trzeba zawrzeć nazwę miejscowości. To ona jest determinantą wyszukiwania lokalnego. Nazwa miejscowości musi się znaleźć również na wszystkich podstronach. Miejscowość niech również zabłyśnie w najważniejszym nagłówku w treści. Następnie należy zająć się danymi teleadresowymi. Powinny być jednakowe w całym serwisie. Ujednolicenie danych dotyczy również wpisów zewnętrznych takich jak spisy firm i katalogi branżowe. Dla oddziałów firmy należy sporządzić oddzielny plan według powyższego szablonu i umieścić w obrębie serwisu na odrębnej podstronie.
W ramach optymalizacji należy się też zająć treścią. Teksty muszą być oryginalne, czyli niepublikowane nigdzie indziej. W układzie tekstów należy uwzględnić zestaw keywords. Słowa kluczowe należy ustalić, używając do tego przeglądarki. W ramach wyszukiwania browser prezentuje sporą listę przykładów fraz wpisywanych przez internautów.

Jak przeprowadzić pozycjonowanie lokalne?
Wiąże się z tym tak zwany link building. Najwartościowsze są linki z podobnych stron, czyli związanych z pozycjonowaniem lokalnym. Roboty przeglądarek dają najwięcej punktów za tak realizowany proces zdobywania linków.

Media społecznościowe są potęgą w kreowaniu opinii. Nic tak nie działa na ludzi, jak opinia tych, których cenią lub, którym zazdroszczą. Social media dają możliwość na wpływanie na decyzje potencjalnych klientów. Ludzie opowiadają sobie różne rzeczy, a przy okazji wspominają pozytywnie o firmach, których produkty używają.

Tak więc pozycjonowanie lokalne jest strategią dla firm, prowadzących swą działalność na niewielkim terytorium. Są to firmy zarówno usługowe, produkcyjne, jak i handlowe. I wielkość firmy nie ma tu specjalnego znaczenia. Chociaż najczęściej korzystają z niego niewielkie jednostki.

 

Marian – Media Click Poland.

Grupa Tipmedia
Podziel się: