×

Kolory w reklamie zachęcą do działania

  • 29.08.2018, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Kolory w reklamie zachęcą do działania
Sukces bez kolorów nie byłby możliwy. To one determinują życie człowieka, kierują jego decyzjami. Dlatego odpowiednie korzystanie z barw w marketingu pozwoli nam zwiększyć sprzedaż.

Kolory w reklamie – przykuj uwagę

Kolory, które lubi człowiek, są ściśle powiązane z jego charakterem i podejściem do życia. Od barw zależy nasz humor, czy podjęcie określonych decyzji. Dlatego specjaliści od marketingu przykładają ogromną wagę do tego, by kolory promujące dany produkt czy usługę odnosiły się do konkretnych emocji czy zachowań. Barwy zachęcające do działania to przede wszystkim czerwony, żółty i pomarańczowy. Pierwszy z nich jest bardzo intensywny emocjonalnie. Dlatego właśnie tego koloru są wszelkie hasła głoszące kolejną wyprzedaż, promocję, czy nowy towar. Kolor ten ma pobudzać klientów do szybkiego podejmowania decyzji. Kojarzy się z miłością, niebezpieczeństwem, czy energią. Dlatego chętnie wykorzystują go firmy związane z jedzeniem, grami, czy samochodami. Żółty natomiast kojarzy się ze słońcem, ciepłem i szczęściem. Dlatego kolor ten regularnie wykorzystuje się w reklamach biur podróży, czy produktów dla dzieci. Trzeba jednak uważać, by nie zrobiło się go zbyt dużo. Nadmiar bowiem wywołuje niepokój i skłonność do krytycyzmu. Żółty kolor wywołuje także apetyt, dlatego chętnie stosuje się go we wszelkiego rodzaju fast foodach. Pomarańczowy zaś łączy w sobie energię i radość. Kojarzony z determinacją i fascynacją u ludzi młodych, podkreśla rozrywkowy charakter i świetną zabawę. Sugeruje produkty, które są dostępne dla wszystkich, ale cechują się odpowiednio wysoką jakością. Pomarańczowy to także dobra alternatywa dla czerwonego, stanowi bowiem wyraźny sygnał ostrzegawczy.

Spokojne kolory w reklamie podkreślają charakter firmy

Kolory w reklamie nie mają tylko przyciągać uwagi i zachęcać do działania i kupowania. Mają także podkreślać misję danej firmy, czy status produktu. Wszystko zależy więc od tego, o jakiej branży mowa. Przedsiębiorstwa związane z bankowością czy ubezpieczeniami społecznymi chętnie wykorzystują kolor niebieski. Redukuje on napięcie i daje poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Sprawdzi się więc wszędzie tam, gdzie zaufanie klientów jest kwestią priorytetową. Podobne konotacje budzi kolor zielony. Utożsamiany jest z naturą i spokojem. Dlatego barwę tę także chętnie wykorzystują banki, a także firmy związane z ochroną środowiska. Kolory w reklamie to bardzo szerokie zagadnienie. W jego zrozumieniu mogą nam pomóc specjalne kursy. Zobacz, czego dowiesz się z tego webinara. Najważniejszą kwestią jest jednak świadome wykorzystywanie kolorów. Tylko wtedy jesteśmy w stanie osiągnąć sukces.

Grupa Tipmedia
Podziel się: