Jak przebiega prawidłowy proces pozycjonowania?

  • 17.11.2020, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Jak przebiega prawidłowy proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie to jeden z najskuteczniejszych i najpopularniejszych sposobów marketingowych na promowanie stron internetowych. Zadowalające rezultaty można jednak otrzymać tylko wtedy, gdy działania SEO zostaną zrealizowane w profesjonalny, zgodny z bieżącymi algorytmami Google. Jak przebiega więc prawidłowy proces pozycjonowania?

Właściwy dobór słów kluczowych

Pierwszym krokiem w procesie efektywnego pozycjonowanie jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Keyword research to wyszukanie oraz analiza fraz, które najlepiej opisują ofertę przedsiębiorstwa i są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarkach. Trafny dobór fraz stanowi podstawę późniejszych działań SEO.

Audyt i optymalizacja techniczna witryny

Kolejny etap to szczegółowa weryfikacja serwisu, identyfikacja błędów na stronie, sprawdzenie jej szybkości działania oraz poziomu użyteczności dla potencjalnych klientów. Wszystkie wnioski oraz zalecenia płynące z fachowo przeprowadzonego audytu powinny zostać zebrane w formie wielostronicowego, wyczerpującego raportu optymalizacyjnego. To bardzo ważny krok, bowiem w wielu przypadkach samo wdrożenie zaleceń z audytu SEO powoduje wzrost pozycji w Google.

Rozbudowa treści

Rozbudowa treści

Po wdrożeniu zaleceń należy stworzyć lub rozbudować wartościowy, angażujący content. Ważne, aby treści na stronie były w pełni autorskie i zawierały konkretne słowa kluczowe, co pomoże w skutecznym wypozycjonowaniu witryny. Warto przy tym podkreślić, że merytoryczne i przede wszystkim ciekawe treści służą również budowie wizerunku marki jako eksperta w danej branży.

Strategia link buildingu

Następny etap to budowanie popularności strony poprzez pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do serwisu. Starannie opracowana strategia link buildingu przyczynia się do osiągnięcia przez witrynę wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Istotną kwestią jest, aby strategia została przygotowana indywidualnie dla konkretnej strony i celów biznesowych przedsiębiorstwa.

Regularna analiza statystyk

W procesie pozycjonowania konieczne jest regularne weryfikowanie skuteczności zastosowanej strategii i systematyczne sprawdzanie pozycji strony w Google. Ważne jest korzystanie z profesjonalnych narzędzi, m.in. Google Search Console, Google Analytics oraz innych.

Wybór profesjonalnej agencji SEO

Pozycjonowanie naturalne to ciągły proces, który wymaga zaangażowania na każdym etapie. Decydując się na SEO, należy mieć na uwadze, że zazwyczaj efekty są widoczne dopiero po pewnym czasie, a samo osiągnięcie pozycji w TOP3 nie gwarantuje, że serwis utrzyma się na wysokim miejscu na zawsze. Konkurencja nie śpi i też realizuje rozmaite działania pozycjonujące, dlatego tak istotne jest regularne prowadzenie działań SEO.

Najlepiej zlecić ten proces doświadczonej, wyspecjalizowanej w pozycjonowaniu firmie. Agencja SEO Artefakt świadczy kompleksowe usługi z tego zakresu od wielu lat, realizując skuteczne kampanie dla klientów z różnych branż, zarówno małych, lokalnych firm, jak i dużych instytucji czy przedsiębiorstw. Powierzając pozycjonowanie agencji Artefakt, można mieć pewność realizacji bezpiecznych i efektywnych usług SEO.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: