Sztuka dialogu – Szkolne Centrum Mediacji w SP9

  • 01.06.2022, 16:57
  • Wiktoria Kohnke
Sztuka dialogu – Szkolne Centrum Mediacji  w SP9
Dobrowolność, bezstronność, poufność - wszystkie określenia doskonale charakteryzują mediacje, czyli alternatywny proces rozwiązywania konfliktów przy pomocy bezstronnej osoby – mediatora. Ta tematyka nie jest obca uczniom ostrowskiej dziewiątki, w której funkcjonuje Szkolne Centrum Mediacji Rówieśniczych.

 

Podczas ostatniego spotkania, reprezentanci poszczególnych zespołów klasowych, przypomnieli najważniejsze zagadnienia z zakresu edukacji prawej
oraz mechanizmu mediowania. Ponadto, podsumowali działania podejmowane
w trakcie bieżącego roku szkolnego, związane z konkursami pod hasłem „Liga Sprawiedliwości”, czy „Postaw na mediację”. Warto dodać, iż inicjatywy te zostały objęte honorowym patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości i umożliwiły najmłodszym zwiększenia świadomości oraz kształtowanie postaw obywatelskich. Uczniowie przeanalizowali także przykładowe sytuacje, w których ważną rolę mógłby odegrać mediator. Pamiętali przy tym, że nie jest on sędzią, ani arbitrem.

Wspólne rozważania okazały się niezwykle owocne i kolejny raz pokazały, jak kreatywni i wrażliwi mogą być młodzi ludzie. Opiekunowie Szkolnego Centrum Mediacji Rówieśniczych dbają o to, by treści związane z tą ważną tematyką pojawiały się podczas codziennych zajęć dydaktycznych i pokazują, że konflikt można rozwiązać w atmosferze szacunku i życzliwości.

 

 S. Napieralska, I. Pacholczyk

Wiktoria Kohnke

Zdjęcia (1)

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe