Kalisz: Konferencja „Edukacja włączająca - uczniowie z autyzmem i Zespołem Aspergera"

  • 06.04.2017, 08:55 (aktualizacja 06.04.2017, 08:57)
  • Ryszard Binczak
Kalisz: Konferencja „Edukacja włączająca - uczniowie z autyzmem i Zespołem…
W kaliskim Ośrodku Doskolenia Nauczycieli odbyła się konferencja „Edukacja włączająca - uczniowie z autyzmem i Zespołem Aspergera", zorganizowana w ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.

W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu przy współpracy z Fundacją "Nowa Nadzieja" w Kaliszu odbyła się konferencja „Edukacja włączająca - uczniowie z autyzmem i Zespołem Aspergera", w której uczestniczyło ponad 100 nauczycieli i pedagogów z południowej Wielkopolski. Gościem konferencji była członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego, Marzena Wodzińska. Celem spotkania było przedstawienie założeń edukacji włączającej oraz możliwość ich realizacji w odniesieniu do dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Przedstawione zostały prawidłowe mechanizmy komunikacji uczniami z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym oraz radzenia sobie wobec ich wybuchów agresji. Wykładowcami byli znani i cenieni specjaliści – dr Justyna Leszka z UAM w Kaliszu oraz dr Wanda Baranowska z Uniwersytetu Łódzkiego. Z działalnością Fundacji „Nowa Nadzieja" zapoznał nas prezes Fundacji Piotr Tomankiewicz. Konferencja cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że planowane jest jej powtórzenie w rozszerzonym zakresie, by wszyscy zainteresowani mogli wziąć w niej udział.

Ryszard Binczak

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe