Ostrów: Centrum Przesiadkowe oficjalnie otwarte!

  • 08.01.2019, 07:30 (aktualizacja 08.01.2019, 07:36)
  • Ryszard Binczak
Ostrów: Centrum Przesiadkowe oficjalnie otwarte!
Oficjalnie otwarte zostało Centrum Przesiadkowe usytuowane pomiędzy ulicą Dworcową a Wojska Polskiego. Obiekt funkcjonuje od 2 stycznia, a każdego dnia korzystają z niego setki ostrowian.

To właśnie pasażerowie od początku roku przekonują się osobiście, jakie zalety przyniosło powstanie tego obiektu.
- Centrum Przesiadkowe to inwestycja z myślą przede wszystkim o mieszkańcach. O tym, jak bardzo jest pomocna i użyteczna wiemy nie tylko z perspektywy znanych od dawna potrzeb, ale, co najważniejsze, z pozytywnych ocen korzystających z niej osób. Setki ostrowian wyrusza stąd każdego ranka do pracy – mówi Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Jest to inwestycja w ogromnej mierze sfinansowana dzięki funduszom europejskim. To część ogromnego projektu wartego ponad 42 miliony złotych – „Unowocześnienie transportu miejskiego wraz z innymi działaniami niskoemisyjnymi”. Dofinansowanie, które pozyskał Ostrów to blisko 32 miliony złotych!
- Centrum Przesiadkowe, razem z zakupem niskoemisyjnych autobusów, systemem roweru miejskiego, elektronicznymi tablicami z rozkładem jazdy, nowymi wiatami przystankowymi, budową ścieżek rowerowych, wymianą oświetlenia ulicznego na energooszczędne, czy biletomatami, które pojawią się już wkrótce, to właśnie element tego wielkiego przedsięwzięcia, na które pozyskaliśmy dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach WRPO na lata 2014-2020 – wylicza prezydent miasta.
Centrum Przesiadkowe to przede wszystkim skupienie ruchu autobusowego w jednym miejscu, w dogodnej lokalizacji w centrum miasta. Znajduje się ono w bliskiej odległości od dworca kolejowego, z którego pociągi kursują w kierunku Leszna, Poznania, Wrocławia, Łodzi, czy Katowic. Koncentracja ruchu autobusowego w pobliżu licznie uczęszczanej stacji kolejowej to krok z myślą o tych podróżnych, którzy korzystają jednocześnie z  kolei, jak i autobusów, integrując w ten sposób obydwa środki transportu. Jednak, co jeszcze istotniejsze dla pasażerów, to ogromna poprawa komfortu oczekiwania na autobus dzięki powstałej tu infrastrukturze dworcowej.
- Zadaszenia, wiaty przystankowe, biletomaty, miejsca do siedzenia i wreszcie nowoczesny i funkcjonalny – wyposażony w toalety - budynek dworca autobusowego z sanitariatem, który chroni naszych pasażerów przed zimnem i złymi warunkami pogodowymi - właśnie tego w naszym mieście brakowało – wymienia Beata Klimek.

Dworzec PKS nie spełniał już standardów obsługi pasażerów, a innego takiego obiektu w Ostrowie nie było. W tym kontekście cieszy wola współpracy ostrowskiego PKS z władzami miasta i już od lutego br. PKS dołączy do przewoźników korzystających z Centrum.
- To bez wątpienia znacznie zwiększy komfort pasażerów, korzystających z usług tej firmy. Będzie też kolejnym niezbitym argumentem, jak potrzebny jest ten obiekt – dodaje prezydent.
Każdego dnia z ostrowskiego Centrum korzysta również wielu uczniów dwóch pobliskich liceów i Zespołu Szkół Usługowych.

Centrum Przesiadkowe to również inwestycja podnosząca estetykę tej części miasta. Wcześniej, był tu wyłącznie niezagospodarowany i zdegradowany teren, który nie był właściwą wizytówką Ostrowa.
- Dziś Centrum Przesiadkowe świetnie wpisuję się w naszą ideę odnowy tego fragmentu miasta. Wcześniej powstały tu sklepy, Centrum Kształcenia Praktycznego, za chwile ruszy budowa miejskiej hali widowisko – sportowej, która dopełni nasz zamysł efektywnego i estetycznego zagospodarowania tej części Ostrowa. Doskonale pamiętam, jak wielu było przeciwników tej koncepcji. Jako prezydent miasta jestem dziś dumna, że z determinacją broniliśmy tej inwestycji i skutecznie doprowadziliśmy do jej realizacji - przekonuje Beata Klimek.

Efektem tej inwestycji jest nowoczesne Centrum Przesiadkowe, które od godz. 4:26 do godz. 23:20 generuje ponad 300 odjazdów w ramach 24 linii autobusowych. Ich ilość zwiększy się jeszcze dzięki dołączeniu do Centrum ostrowskiego PKS. Zainteresowanie korzystaniem z Centrum wyrażają również prywatni przewoźnicy. 


W skład ostrowskiego Centrum Przesiadkowego wchodzą:
- budynek obsługi centrum przesiadkowego,
- wiata przesiadkowa,
- 5 przystanków autobusowych,
- 2 stacje ładowania autobusów,
- parking dla 37 samochodów osobowych (w tym dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych),
- 2 miejsca do ładowania samochodów osobowych,
- parking Kiss & Ride na 6 stanowisk (bardzo krótki czas postoju),
- stacja roweru miejskiego,
- parking na 50 rowerów,
- droga rowerowa i chodniki,
- zjazd z placu manewrowego na drogę lokalną,
- zieleń parkowa,
- mała architektura.

W sumie to ponad 8700 m2 powierzchni. Wykonawcą prac budowlanych było konsorcjum firm, którego liderem jest DROMEX Firma Handlowo – Usługowa Roboty Drogowo – Budowlane Robert Pleśnierowicz, a jego członkiem WERBUD Roboty Drogowo – Budowlane Piotr Pleśnierowicz. Siedziby obu firm są w Koźminie. 

 

Ryszard Binczak

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Maciej Małecki
Maciej Małecki 08.01.2019, 12:29
Jestem stałym klientem MZK Ostrów i powiem że tak niepotrzebnej inwestycji dawno w tym mieście nie było. Nie jest to moja odosobniona opinia tylko wielu pasażerów i wielu kierowców. MZK mogłoby ulepszyć rozkład w celu udogodnienia klientom podróży. Długo by pisać ale od bzdur jakie są zawarte w tym artykule boli głowa. Propaganda tylko i wyłącznie dla osób nie zorientowanych w temacie.

Pozostałe