Kalisz: Ponad milion złotych na kaliskie szkoły!

  • 05.02.2018, 13:12 (aktualizacja 05.02.2018, 17:59)
  • Patrycja Pera
Kalisz: Ponad milion złotych na kaliskie szkoły!
W trzynastu kaliskich szkołach realizowany jest od maja 2017 roku program, który ma wspomóc rozwój uczniów słabszych oraz zachęcić tych najzdolniejszych do jeszcze bardziej wytężonej pracy.

Projekt, którego głównym celem jest poprawa jakości i efektywności kształcenia w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz języków nowożytnych, przebiega dwutorowo, gdyż z jednej strony dedykowany jest uczniom, u których zdiagnozowano uzdolnienia w przedmiotach objętych projektem, a zarazem wspomóc uczniów, którzy wymagają efektywnej pomocy.
W ramach projektu realizowane są zajęcia pozalekcyjne, które odbywają się z dziewięciu szkołach podstawowych i trzech liceach. Łącznie objętych jest nimi 537 uczniów i uczennic z kaliskich szkół podstawowych nr 1,7,8,11,12,16,18, 19, 21, 23 oraz liceów IV, V i VII. 
W ramach projektu doskonalone są umiejętności 120 nauczycielek i nauczycieli z Kalisza. Projekt obejmuje również doposażenie szkolnych pracowni do nauki: matematyki, przyrody, fizyki, chemii, biologii.
- Z jednej strony jest to praca z tymi najsłabszymi uczniami, ale również z tymi najzdolniejszymi, aby podnosić ich zaangażowanie, bo będą przecież funkcjonowali później na obecnym rynku pracy - mówi Marzena Wodzińska, członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. -  Nie ma miasta i nie ma rozwoju miasta bez szkolnictwa podstawowego oraz dobrego szkolnictwa średniego.
Do końca grudnia zrealizowano już 650 godzin zajęć rozwijających przeprowadzonych w 46 uczniowskich grupach szkoleniowych oraz 740 godzin zajęć wyrównujących, które odbyły się w 45 grupach szkolnych. Dużą troską projekt ten obejmuje uczniów i nauczycieli w Szkole Specjalnej nr 19, gdzie do końca ubiegłego roku zrealizowano już 300 godzin zajęć pozalekcyjnych.
- Bardzo mi zależało, aby w szkole nr 19 były prowadzone zajęcia z uczniami, aby przedwcześnie nie kończyli edukacji i byli na tym rynku edukacyjnym jak najdłużej - dodaje Marzena Wodzińska.  
- Przed nami cały dobry rok pracy z dziećmi - informuje Dagmara Kołacińska, wicedyrektor Szkoły Specjalnej nr 19 w Kaliszu. -  Odbywają się zajęcia indywidualne integracji sensorycznej, ale  również zajęcia rozwijające matematycznie i przyrodniczo. Na efekty musimy jeszcze poczekać, ale dzieci bardzo sprawnie "wtapiają się" w zajęcia. Projekt pomaga im włączyć się w naukę i żywo wchodzą w działania matematyczne. Dzięki projektowi zyskaliśmy dodatkową salę integracji sensorycznej, pomoce matematyczne, których trochę brakowało. Uważam, że ten projekt bardzo wspomógł naszą placówkę. Dzieci i rodzice są  bardzo zadowoleni.
W ramach zadania związanego z doposażeniem pracowni przedmiotowych, Urząd Miejski korzystając z funduszy zagwarantowanych projektem, zakupił sprzęt i pomoce dydaktyczne do 9 pracowni matematycznych i 9 przyrodniczych działających w szkołach podstawowych oraz do 9 pracowni przedmiotowych w trzech kaliskich liceach. Zakupiono również sprzęt do Sali Terapii Integracji Sensorycznej oraz pracowni matematycznej w Szkole Podstawowej nr 19 w Kaliszu. Zakupiono takie pomoce dydaktyczne jak m.in.: preparaty biologiczne do obserwacji mikroskopowych, globusy, mapy, modele szkieletu człowieka, atlasy geograficzne oraz zestawy sprzętu IT - laptopy, rzutniki itp. 
Jego realizacja trwa od 1 maja 2017 roku do 31 sierpnia 2019 roku, a łączna jego wartość opiewa na kwotę 1 114 306,80 zł. Partnerem wiodącym projekt jest Samorząd Województwa Wielkopolskiego, który swoją rolę spełnia poprzez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu. 
 

Patrycja Pera

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe