Kalisz: Nowa strategia promocji miasta!

  • 31.05.2017, 14:22
  • Patrycja Pera
Kalisz: Nowa strategia promocji miasta! UM Kalisz
Zakończyły się prace nad strategią komunikacji marketingowej marki miasta. "Kalisz - dopisz swoją historię" to hasło wymyślone przez firmę Premium Consulting z Warszawy. Na opracowanie strategi miasto wydało 100 tys. zł.

Zawarte w strategii wytyczne będą dla miasta drogowskazem w realizacji działań promocyjnych budujących wizerunek Kalisza w Polsce. - Po wielu miesiącach intensywnej pracy, zaangażowaniu firmy Premium Consulting oraz pracowników urzędu miejskiego zakończyliśmy opracowanie strategii komunikacji marketingowej marki miasta Kalisza - mówi Grzegorz Sapiński, prezydent Kalisza. - Ten dokument ma dla nas przede wszystkim wymiar praktyczny. Jest to mapa celów i narzędzi, za pomocą których chcemy je osiągnąć. Nasze miasto ze swoim ogromnym potencjałem gospodarczym, społecznym i kulturalnym zasługuje na skuteczną i ciekawą promocję. 

Projekt strategii komunikacji marketingowej marki miasta firma Premium Consulting wraz z Urzędem Miejskim w Kaliszu przygotowywała od grudnia ubiegłego roku. - Nasza strategia obejmuje trzy główne grupy docelowe - mówi Mariusz Łodyga. - To mieszkańcy miasta, turyści i potencjalni inwestorzy. Opracowaliśmy trzy osobne plany komunikacji marki na najbliższe dwanaście miesięcy.

Marka miasta zostanie oparta na trzech wartościach. - To historia, tradycja i gospodarność - mówi Katarzyna Figurska. - Na tej bazie powstało hasło "Kalisz - dopisz swoją historię". Kalisz jest najstarszym polskim miastem, co czyni go wyjątkowym. Ale do historii nawiązujemy też w inny sposób. Kalisz to także historia tradycji gospodarczych i przedsiębiorczych. Tutaj kwitnie przemysł lotniczy, spożywczy i muzyczny. Nie chcemy od tego uciekać. Te tradycje chcemy podkreślać i pokazywać w nowoczesny sposób.  

W najbliższym czasie zostanie opracowany system identyfikacji wizualnej miasta. - Wysłaliśmy zapytanie do agencji kreatywnych - mówi Monika Otrębska-Juszczak, naczelnik Wydziału Strategii i Rozwoju UM w Kaliszu. - W czerwcu będziemy wybierać najciekawsze propozycje. Podstawowe elementy identyfikacji pozwolą na rozesłania zapytania ofertowego do potencjalnych wykonawców strony internetowej. Kolejnym etapem będzie wdrażanie planu marketingowego do poszczególnych grup docelowych.

W zakresie promocji gospodarczej wyróżnione zostały dwa podstawowe cele. - Pierwszy z nich to budowa wizerunku Kalisza jako miasta atrakcyjnego do podjęcia ciekawej, ambitnej pracy, w nowoczesnych, dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstwach - mówi Paweł Czechalski, kierownik Biura Obsługi Inwestora. - W ramach realizacji tego celu chcemy wspomóc przedsiębiorców inwestujących w Kaliszu i w bezpośrednim otoczeniu miasta w rekrutacji wyspecjalizowanych pracowników. Drugim celem jest promocja kształcenia zawodowego. W ten sposób chcemy połączyć markę miejską z biznesem i przedsiębiorczością

 

Kolejną grupą docelową, określoną w dokumencie są mieszkańcy miasta. - Naszym celem jest budowanie zaufania do władzy lokalnej i podtrzymywanie partnerskich stosunków z mieszkańcami - mówi Elżbieta Zmarzła, rzecznik Ratusza. - Ale także angażowanie mieszkańców w inicjatywy lokalne urzędu miejskiego, takie jak Budżet Obywatelski. Wśród zadań jest także kreowanie wizerunku miasta bezpiecznego, ciekawego, które oferuje mieszkańcom interesujące inicjatywy. Te cele będziemy realizować poprzez kluczowe wydarzenia. Chodzi o Budżet Obywatelski, koncerty gwiazd z udziałem Filharmonii Kaliskiej oraz imprezy na Głównym Rynku: Mikołajki, jarmark świąteczny i sylwester. W przyszłym roku po raz 40. odbędzie się Schola Cantorum oraz kolejna edycja festiwalu smaków i podróży. W realizacji tych celów będziemy posługiwać się m.in. miejską stroną internetową, czy mediami społecznościowymi.

Ważną rolę w życiu miasta mają odgrywać turyści. Odwiedzających mają przyciągnąć cykliczne akcje: "Wybierz Kalisz na weekend", "Kalisz na Szlaku Piastowskim", czy święto miasta. TS

Patrycja Pera

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe